Sivut

sunnuntai 9. heinäkuuta 2017

En asu enää osastolla

Tosiaan, mut uloskirjatiin osastolta tän viikon maanantaina. Heippa hei sairaalaranneke, tervetuloa vapaus!

Reilut pari kuukautta olinkin siellä putkeen. Huh. On siellä kyllä moni varmasti pidempäänkin ollu, että kai mä kumminkin suhteellisen lyhyellä ajalla selvisin. Ja tulipahan toivottavasti ainakin pahimmat ongelmat sitten kertarysäyksellä, eikä tipotellen. Mutta en mä vielä kyllä uskalla kovin hartaasti nuolasta, kun aina voi kumminkin tipahtaa. Nimimerkillä kokemusta on. Muutamasta kerrasta.

Tällä viikolla oonkin sitten muun muassa hankkinu itelleni sopivampia vaatteita (joissa en näytä spurgulta), suunnistanu, nähny kavereita, ollu mökillä ja syöny. Ja syöny. Ja sanoinko jo että syöny? Oon kyllä jo ihan kyllästyny ruokaan. Erityisesti lihaan ja perunaan, hampurilaisiin ja pizzaan ja ääh, vähän kaikkeen. Tuntuu et kaikki mitä haluisin syödä niin on kiellettyä. En yhtään ihmettele, että Eeva poimi Raamatussa sen kielletyn hedelmän siitä puusta. Välillä tekis meinan myös ite mieli poimia muutamat mansikat, graavilohet ja buffetlounaat vatsalaukun täytteeks.

Olo on noin yleisesti aika jees. Käänteishyljintä on vähän ehkä rauhottunu, vaikkakin levinny. Rakko vihlasee enää harvakseltaan. Uusimmaks ongelmaks on vaan muodostumassa alaselkäkipu. Aluks se tuntu vaan kävellessä, nyt jo muutenkin kun jotain tekee. Tai no yrittää tehdä. Ja selällään maatessa tuntuu myös. Sitten kun koitan olla niin ettei se satu, niin yläselkä menee jumiin. Ja nyt oon siinä tilanteessa, että alaselässä vihloo todennäkösesti joku muu kun lihakset ja yläselän kivun aiheuttaa lihasjumit. Että koko selkä on niin kun puolkuntonen. Pitää varmaan soitella huomenna osastolle, että oon kohta jumissa kokonaan, että mitä tehdään. Tai sitten ootan keskiviikkoon, jollon mulla on aika. Let's see, kuinka pahaks kipu tässä menee.

Mutta vaikka tällasia epämääräsiä vaivoja löytyykin, niin oon mä nauttinut kyllä kotielämästä! Mun kolmenkymmen neliön saunasta, ja rappukäytävän äänistä.

Ja hei, veriarvot oli myös noussu ihan huimasti kotosalla. Näihin tunnelmiin tällä erää!

1 kommentti:

  1. mulla on leukemia myös, enkä mitään ruokarajoituksia ole saanut🤔 käsketty vain syödä mikä maistuu!

    VastaaPoista