Sivut

sunnuntai 2. heinäkuuta 2017

Kiitollinen

Tuli tässä mieleen, että vois mun tän hetken kuulumiasia  tännekin päivittää. Nyt on niinkin onnellinen tilanne, että käyn Tyksissä vaan kerran päivässä aamuisin saamassa suoneen antibioottia ja lääkettä siihen sytomegalovirukseen ja näyttämässä mun ihoa, jossa on nyt käänteishyljintää.

Sytomegalovirus oli perjantaisissa labroissa ekaa kertaa negatiivinen, mikä on aivan loistava juttu. Huomenna kun on maanantai, nin mietitään sitten miten jatketaan näiden tiputusten suhteen. Ja labratkin on huomenna taas, niin näkee mihin suuntaan veriarvot on menny.

Hyljintälääkkeen annostus tuplattiin, samoin kortisonin. Jos lähtis naamasta, selästä ja mahasta toi punasenkirjava ja kutiseva ihottuma hälvenemään. Lievä käänteishyljintähän on onneks ihan hyvästä. Nyt se vaan pitää saada pois.

Nesteenpoistaja lopetettiin niin, että tänään on eka päivä ilman sitä. Katotaan mitä mahtaa tapahtua. Toivottavasti ei mitään. Rakko kipuilee vielä vähän välillä, mutta oon mä sentään onnistunu sen niin hyvin kouluttamaan, että ei tarvii kun muutaman tunnin välein käydä vessassa ja öisin ei ollenkaan.

Fyysinen kuntokin on hitaassa nousussa ihan vaan sillä, et elelee suhteellisen normaalia arkea. Oonkin tällä viikolla käyny mökillä, keskiaikamarkkinoilla, kahvilla ja tietty syömässä porukoilla. Kyllä se arki siitä vielä alkaa ihan toden teolla aiemmin ku huomaankaan.

Oon viimeaikoina vaan miettiny et on se lääketiede ihmeellistä. Ja se ammattitaito ja huolellisuus millä potilaita hoidetaan niin ihan huippuluokkaa. Ei voi olla muuta kun kiitollinen kun tuntemattomat haluu yrittää pelastaa muan henkeä keinolla millä hyvänsä. Mulla on lopulta ehkä se helpoin rooli -selvitä hengissä.

3 kommenttia:

  1. Olen niin iloinen puolestasi, että olotilasi on jo "tasaisemmalla" puolella ja jaksat taas paremmin. Olet uskomaton voimanpesä! Joskus yksi lääkäri tutkimusten jälkeen kehotti minua menemään Alkoon ostamaan pullon shamppanjaa, menemään meren ääreen kallioille nauttimaan kuplajuomaa ja huutamaan elämälle: minä näytin sinulle! Anna saman ohjeen sinulle, olet super!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! Kuohari ei taida olla sallittujen juomien listalla, mutta voihan sitä limsallakin kippistellä! :)

      Poista