Sivut

tiistai 24. tammikuuta 2017

Hyviä ja huonoja uutisia

Haluutteko ekana hyvät vai huonot? No, kerron hyvät. Pääsen kotiin. Ja eka kuuri loppuu tänään. Uus alkaakin sit jo perjantaina. Ja jos kaikki menee hyvin, niin viitisen päivää ja yötä oon osastolla. Sit kotiin ja jos ja kun kuume nousee, niin takasin.

Ja sitten ne huonot. Ei ollut löytyny luovuttajaa. Tai ainakaan justiinsa sopivaa. Nyt kieltämättä itkettää. Aika paljonkin. Olin jotenki tuudittautunut siihen et kyllä aina löytyy luovuttaja. Et mä saan uudet kantasolut ja kaikki menee hyvin. Eikä sitä tietenkään oo etukäteen hyvä surra. Sellasta mistä ei oo varmuutta.

Äiti ja iskä testataan. Jos niiden kantasolut sopis. Mun elämä vois pelastua. Se riittää et kantasolut sopii puoliks. Sittenki voidaan tehä siirto. Tietty riskit on varmaan suurempia ja käänteishyljintä todennäkösempää. Mut pääasia on et voidaan kuitenkin tehdä. En tiedä et oliks sieltä rekisteristä löytyny ees puoliks sopivaa luovuttajaa. Ehkä. Ehkä ei.

Sen vaan haluun sanoa et jos on yhtään sellanen olo, että vois ryhtyä luovuttajaks niin tehkää se. Sen kuuleminen et sopivaa ei oo löytyny niin murskaa aika totaalisesti. Vaiks tiiän et ei tää oo mun loppu, niin silti tuntuu kamalalta. Jos rekisteriin liittymisellä säästätte yhenkin ihmisen tältä fiilikseltä, niin ootte tehny niin ison palveluksen ettei sitä voi sanoin kuvailla. Kiitos jos liitytte.

Nyt koitan vaan keräillä itteäni ja hakea sen positiivisuuden takasin. Eiköhän se jostain vielä löydy. Välillä saa ja pitää itkeä. Tuntuu taas hyvät hetket entistä paremmalta.

19 kommenttia:

  1. Paljon tsemppiä ja jaksamista Sinulle!
    Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin moni joutuu kai odottelemaan oikeanlaisen kantasoluluovuttajan löytymistä. Uusia ihmisiä liittyy rekisteriin onneksi koko ajan eri puolilla maailmaa ja Suomessakin toivottavasti enenevissä määrin. Minä ja läheiseni olemme jokin aika sitten liittyneet. Uusien jäsenten näytteiden analysointi ja rekisteriin "siirtäminen" vie myös pari kuukautta.
    Uskon ja toivon, että asiat sujuvat Sinulle hyvin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Joo olen kanssa kuullut ihmisistä, jotka on ootelleet oikean luovuttajan löytymistä. Onneks mun siirtoon on vielä aikaa, niin ehtii rekisteriin ehtii liittyä monia uusia!

      Poista
  2. Voitaisko mutkin testata? Jos vaikka mulla oliskin sopivia kantasoluja :) T: Kaisa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voin lääkäreiltä kysellä kuinka laajalla skaalalla ruvetaan testailemaan jos ei vahemmat sovi :)

      Poista
    2. Jes, kysy vaan! Ja hirmu paljon tsemppiä, oot ihana ja mahtava! Btw moni mun kaveri on jo liittyny rekisteriin kans :)

      Poista
  3. Ei hitto. Oikeest haluisin antaa sulle joka solun minkä must vaan saa irti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Susta tulee vielä mun personal-lääkäri! Ja tietenkin voit liittyy rekisteriin, jos oot valmis auttamaan muitakin :)

      Poista
  4. Olen jo kuukausia aktiivisesti levittänyt tietoa ja kannustanut ihmisiä liittymään Kantasoluluovutajiksi.
    Useimmat eivät ole tästä kuullutkaan ja ilahduttavan moni on nyt jo liittynyt. Nämä uudet eivät tietenkään vielä näy rekisterissä, mutta uusia luovuttajia koko ajan tulossa kun ihmisten tietoisuus lisääntyy.
    Tsemppiä ja rohkeutta sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tärkeää tietoa olet levittänyt, kiitokset! En itsekään ole kauaa koko rekisteristä tiennyt. Tietoisuusen lisääminen on tärkeää. Kiitos tsempeistä!

      Poista
  5. ❤ Olet vahva taistelija. Kaikki kääntyy vielä hyväksi. Sinä voitat tämänkin taistelun.

    VastaaPoista
  6. Tää tyttö pitää niin sormet ku varpaatkin ristissä et sulle löytyy luovuttaja ja liittyi just rekisteriin :) Oot huippu!

    VastaaPoista
  7. Sä oot Karo kyllä ihan huipputyyppi! Olen tänään omissa verkostoissa "mainostanut" kantasolurekisteriä kaikille mahdollisille tuttaville. Toivottavasti sulle löytyy pian true match. <3 ja koita pitää rotupääsi kasassa kaiken keskellä. -Maitoviiksi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Joo mä koitan, vaiks ei aina ookkaan helppoa :) Ja kiitos kun oot jakanu tietoa!

      Poista
  8. Luen päivityksesi joka ilta. Aina blogiasi avatessani toivon, että sinulla on ollut hyvä päivä.

    VastaaPoista
  9. Muistan ku luin lasten osastolla sellast "vieraskirjaa" ja näin sun nimen siellä. Ikävä kuulla et sulla uusi, vaikka en sua tunnekkaan. T: Nelli 17v Tsemppiä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jaa, en muistanutkaan mitään vieraskirjaa haha. Mun piirrkosia siellä on kyllä seinällä ja hississä :) Kiitos!

      Poista
  10. Luen sun blogisi päivittäin ja täytyy sanoo, että oot ihan huippu! Ihailen sun asennetta, vaikka varmasti on todella rankkaa. Ite en saa autoimmuunisairauden takia kantasolurekisteriin liittyä ja se harmittaa mua ihan todella kovasti, mut oon sitä muuten mainostanut kaikille mahdollisille tutuille. Verenluovutus ehkä onnistuu tulevaisuudessa, kun yksi lääke saadaan lopetettua, sitä odotellessa.. Hurjasti tsemppiä!

    VastaaPoista