Sivut

tiistai 21. elokuuta 2018

Saako palkinnon kun koko keho on kuvattu magneetilla?

Mulla on ollu aika paljon ongelmia silmien kanssa viime kevään influenssan jälkeen. Tai oikeestaan vaan yks ongelma, mut sen takia oon saanu viettää Tyksin silmäklinikalla laatuaikaa oikeen urakalla. Ja tää ongelma on nimeltään kuivuus.

Ei se kuivuus sinällään mun elämänlaatua heikennä. Hankaloittaa vaan tiettyjä asioita. Vähän, ja totta puhuen joskus aika paljonkin, se häiritsee kun näkee oikeella silmällä kahtena tai ihan sumeena. Oikee on siis se pahempi, itse Sahara, joka punottaa, kirvelee eikä pysy kunnolla auki. Suunnistaessa on aika hasardia juosta yhellä silmällä, kun 3D näkö ei oikeen pelitä. Tän kuivuuden takia mä käytän neljää eri silmätippaa/voidetta sellaset parikymmentä kertaa päivässä. Välillä mietin töissä et on mullakin kunnon asevarasto siinä työpöydällä, kun ne tippapullot näyttää ihan patruunoilta. Tai ei oikeesti varmaan ees näytä, kun en oo sellasia kai ees ikinä livenä nähny, haha.

Mut tänään olin silmälääkärissä, eikä aihe ollu kuivuus! En kyllä osaa sanoa onks satunnainen hetkellinen näkökyvyn menetys sen parempi aihe, mutta eri juttu anyway. Mulla on nyt siis heinäkuusta alkaen aina välillä lähteny näkö oikeesta silmästä. Näkökenttään tulee sellasta harmaata välkkyvää massaa. Vähän niinkun olis kattonu valoon tai jotain. Syytä tähän ei vielä ihan tiedetä, mutta näköhermon tyven (?) läheltä löyty pieni verenvuoto. Koitin kysyä, että onks se vaarallista mutta lääkäri(setä) oli hiljasempaa sorttia. Se vaan skippas kyssärin ja alko varata aikaa silmämagneettiin. Et se siitä vastaamisesta sitten.

Tää lääkäri ei kyllä muutenkaan ihan ollu ykkönen ihmiskohtaamisissa. Puhuin suurimmaks osaks itekseni. Siinäkin kohtaa, kun se katto mun silmiä ja ne alko vuotaa vettä. Samalla sekunnilla myös nenä päätti ruveta vesiputoukseks. Heitin siihen sitten kiusaantuneen jotain, että "ohoh vuotaapa nenä". Oletin et se olis ymmärtäny pitää paussin, mutta ei. Näpit piti itsepintasesti kiinni mun silmäluomesta ja mä istuin siinä räkä naamaa pitkien valuen. Lopulta pyyhin sen mun hihaan. Disgusting. Mut olipahan eka lääkäri, joka mun silmistä vihdoin jotain mätää bongas, et propsit siitä.

Perjantaina sitten silmämagneettiin. Sitten onkin jo pää, silmät, lanneranka, kaularanka ja vasen olkapää kuvattu. Ei enää montaa kehonosaa, niin meikäläinen on kokonaan magnetisoitu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti