Sivut

sunnuntai 13. elokuuta 2017

Miten menee?

Mistä mä ees alottaisin? Viime päivät oon onnistunu ohjelmoimaan niin täyteen kaikkea et oon itekkin ihan kujalla mun menoista. Kalenteri on meinaan vielä ostamatta. On ollu magneettikuvausta, epäonnista sienien etsimistä, extemporee retkeä Kurjenrahkalle, uimareissua, peli-iltaa, synttärijuhlaa ja partiota. Vähän kaikenlaista. Mietin vaan, että miten mä ne opiskelut tähän soppaan vielä mahdutan? Ei vaan, ei sit koulun alettua touhuta enää kesälomajuttuja. Ainakaan samalla mittakaavalla. Ja hyvä vaan, että on tekemistä, niin ei koko ajan vainoharhaile itelleen jotain uusia oireita.

Tosiaan, torstaina olin taas magneettikuvassa. Kuvattiin koko selkäranka ja aivot. Varjoaineella ja ilman. Selkäranka oli ihan kuosissa ja ne rasitusmurtumatkin oli jo alkanu luutua, jes. Päästä, tai no aivoista löyty sattumalöydöksenä joku valkosen aineen muutos. Ei oo kuulemma tulehdus, kasvain eikä käänteishyljintää. Se on voinu olla siellä koko mun elämän ajan tai pari vuotta tai viikon, ei voi tietää. Eikä se ees voi selittää tätä mun oiretta, kun se ei oo sellasella alueella. Että en nyt sitten varsinaisesti tiiä mistä mun sähköiskut johtuu. Jotain hermoperästä ja todennäkösesti siirrosta johtuvaa se lääkärin mukaan on. Kuukauden päästä kuvataan uusiks pää ja katotaan miltä siellä näyttää. Toivottavasti samalta.

Muuten vointi on ihan hyvä. Sitä vaan pelästyy jokasta särkyä, vatsanväännettä tai näppylää. Tällä hetkellä mun selkä särkee ajoittain. Yleensä tosta ristiselästä, mut pitkän seisomisen jälkeen alaselästä. Johtuu varmaan heikoista tukilihaksista, huonosta ryhdistä ja ylipäätään siitä et kun istun niin kökötän aina sellasessa kumarassa asennossa. Mut ehkä mä mainitsen siitäkin sit taas kun meen Tyksiin. Ja siitä et reisiluut ja lantio särkee aina välillä, aamusin ja iltasin tuntuu etten nää kauheen tarkasti (tää voi johtua kyllä yhestä mun lääkkeestä kun oireet alko sillon ku alotin sen, en vaan heti tajunnu asiaa) ja et reidet ja pakarat tuntuu olevan koko ajan hapoilla.

Nää ongelmat on pieniä ja niiden kanssa pärjää arjessa. Mietityttää vaan kun en oikeen tiiä mitkä noista on sellasia oireita et pitäis ilmottaa ja mitkä vaan sellasia normaaleiden ihmisten vaivoja. No, ehkä mä ajan mittaan opin senkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti