Sivut

sunnuntai 21. toukokuuta 2017

Päivä 16

Eilen lääkäri sano, että jos tänään on neutrofiilit yli 0.2, niin saan mennä ulos. En kertonu siitä kai kenellekkään. Oisin ollu ihan maassa, jos kaikki olis tienneet ja kyselleet et "no millasta oli ulkona?" ja sit en oiskaan päässy. Ois ottanu päähän niiiin paljon. Mut huoli oli turha, koska sain luvan! Olin tänään siis ulkona!

Käveltiin Hannunnitun K-marketille jätskeille ja mä koitin parhaani mukaan kävellä varjoissa ja olla palamatta. Mun iho on meinaan niin herkillä et palan ihan minuuteissa. Ja eihän se palaminen muutenkaan terveellistä oo, mut mun tilanteessa sitä ei erota käänteishyljinnästä. Jonka seurauksena lääkärit olis ongelmissa ton mun ihon käänteishyljinnän ja sen lääkitsemisen kanssa. Ja en mun mielestä palanut. Mun naama kyllä kuumottelee, mutta punasuus on vaihtunu oikeesta poskesta vasempaan, eikä palaminen vaihda paikkaa, joten ihan hyljintää toi on.

Voisin myös veriarvojen perusteella kotiutua lähipäivinä, mutta. Mutta käänteishyljintä ja rakkovaivat saattaa myöhästyttää sitä jonkun verran. Leukkarithan oli jo 1.6 ja neutrofiilit 0.24. Hb 96 ja tulehdusarvokin laskussa. No. Soon we will see what happens.

Oman mausteensa tähän soppaan toi myös tänään alkaneet menkat. Tai ehkä se, etten tiiä onks nää menkat vai ei. Haha, nainen on parikymppinen eikä tunnista kuukautisia? No, voin kertoo et ei niittenkään kanssa oo menny ihan niinkun Strömsössä. Ikinä. Ei mulla oo ollu mun elämän aikana ees kun ehkä kymmenet menkat. Siis viiden vuoden aikana. Ja ne on luokkaa, onkohan mulla vai ei? En siis todellakaan huku siihen veren määrään. Joten, lääkäri käski seurata tilannetta. Veri voi olla peräisin myös virtsarakosta, kun se syklofosfamidi voi aiheuttaa sitäkin. No, mä seurailen tilannetta.

Loppuillan oon kattonu hyvissä luukivuissa suunnistusta ja rytmistä voimistelua. Jääkiekkoa en uskalla kattoo. Musta tuntuu et aina kun katon jonkun pelin niin Suomi hävii, joten parempi olla kattomatta.


3 kommenttia:

  1. Ihan mahtavaa lukea blogiasi. Mahtavaa, että näyttää menevän hyvin jä pääset uloskin sieltä eristyksestä.

    Itsellä sama ilmeisesti edessä, kun löyty syöpää vielä ja laitetaan pumppulääke kanssa pulputtamaan 247.

    Kysyisinkin sulta juuri siitä pumpusta kokemuksia? Oliko nihkeetä vai kulkiko mukana huomaamatta? Mites suihkussa käynti ja nukkuminen? Ei ilmeisesti laske veriarvoja, kun ei ole sytostaatti?

    Mielettämästi tsemppiä sulle urakkaan. Mä tulen myöhemmin perässä. Kiitos blogista!

    VastaaPoista
  2. Kiva, että tykkäät blogista, ja onnea sulle myös siirtoon!

    Se kipupumppu oli mun lemppari! Siis kaikista näistä hoidoista mitä oon saanu. Sivuvaikutuksia mulla ei siitä tullu, mut eka viikko piti olla sairaalassa, että nähtiin ettei ylimääräsiä vaikutuksia tuu ja sit pääsin kotiin.

    Pumppu on sellasessa "olkalaukussa" ja sitä on ihan kätevä kantaa messissä joko siinä sen omassa pussissa tai sitten tunkemalla koko hässäkkä johonkin muuhun reppuun tms. Letkut antaa sen kyllä myöten. Ite kävin vaeltamassa, tein lihaskuntopiiriä, olin ravintolassa ja suunnistin sen kanssa. Että ei siitä hirveesti haittaa ollut. Kunhan muisti vaan aina, että on kiinni jossain.

    Suihkussa kävin ihan normaalisti. Ripustin sen aina johonkin ovenkahvaan tms ja katoin ettei kastu. Osastolta sain jotain isoja minigrip-pusseja myös, mut niitä käytin vaan jos olin ulkona ja sato vettä. Letkut oli sen verran pitkät, että itellä toi suihkussa käyminen suju näppärästi.

    Öisin mä pidin pumppua sängyn vieressä lattialla. Aluks se surina, joka tulee about minuutin välein niin haittas, mut korvatulpat autto ja lopulta en ees käyttäny niitä tulppia kun siihenkin tottu.

    Ja tosiaan, mulla vaan nousi veriarvot koko ton pumppulääkeen ajan!

    Tehokas lääke kyseessä, onnea matkaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vastauksesta. Selkeytti paljon ��

      Poista